tisdag 17 maj 2011

Målafärg och lasagne!

Snart är köket färdigmålat! Förut var det gult och nu turkost. Tur att Felicia lagade mat idag så att jag kunde måla. Vegitarisklasagne blev det idag.
Riv 2 gula lökar, 3morötter, 200g rotselleri grovt. Fräs grönsakerna i smör. Tillsätt en burk krossade tomater, 1 msk tomatpurè, 1 dl vatten, 1 grönsaksbuljongstärning, 1/2 tsk oregano och 1/2 tsk basilika. Låt puttra i ca. 10 min. Smaka av med salt och peppar.
Rör ut 500g keso med 1dl mjölk.

Varva grönsaksröran med kesomjölken och lasagneplattor.

Toppa med riven ost. Grädda lasagnen mitt i ugnen på 225 grader i 30 min. Bjud en sallad till.

     Det smakade mums! Tack Flisan, kramar från mamma.

3 kommentarer:

  1. Låter gott!
    Får man se en köksbild när målningen är klar? ;-)
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill också se! Föresten snygg tallrik under lasagneplattorna.

    SvaraRadera
  3. Visst kan det bli någon bild på det nymålade köket. Du Pia, du har öga för detaljer!

    SvaraRadera