torsdag 5 maj 2011

Grattis lilla mamma!

Idag fyller bästa mamma år!
Jag började dagen med att baka en tårta som bestod av en browniebotten och något som receptet kallade för blåbärsmousse. Men det slutade inge bra, moussen stelnade aldrig. Antagligen gick det inte för att jag använde laktosfri gräddfil :( Så jag skriver inte upp detta recept här på bloggen.....
Så för att rädda tårtan tog jag bort "moussen" och lade borwniebotten i mindre bitar i små skålar. Sedan klickade jag över blåbärsgeggan och lade lite färska jordgubbar, hallon och blåbär uppe på toppen. Smaken var det ju inge fel på!
Jag hoppas att mamma blev glad iallafall!
Önskar henne en underbar födelsedag.
Älskar dig mamma / pussar från din Ellinor

4 kommentarer:

  1. Tur att du är uppfinningsrik! Vilken tur Mamma Lotta har som har dig/er. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig, Ellinor! Och jag gissar att mamma Lotta blev jätteglad, hon gick ju och hoppades lite idag ... ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Såklart hon blev glad!? Ser väldigt gott ut. Blåbär är ju så himla gott, ju...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det blev ju faktiskt ganska bra till slut, även fasst det inte blev som jag hade tänkt mig från början. Mammsen och alla andra tyckte det var supergott! :) kram på er alla/ Ellinor

    SvaraRadera