onsdag 14 september 2011

Våran nya hjälp i köket

Eftersom våran gamla assistent råkade gå sönder, för andra gången, så bestämde vi att det var dags för en ny. Det var heller inge roligt att baka i denna, det tog lång tid och den rörde inte ordentligt.
Mamma och jag har länge velat ha en Kitchen Aid men när vi såg den bredvid en annan assistent var den så liten. Det skulle aldrig gå att göra en stor bulldeg.....
Den som fick äran att följa med oss hem var den som stod bredvid, en stor, kraftfull Kenwood :)
Stora vispar och degkrokar helt i metall och en STOR bunke för mycket deg!
En blender följde med och vi köpte även till en grönsaksrivare.
Nu när vi har våran kära Kenwood skulle jag och mamma aldrig kunna byta ut den mot en Kitchen Aid, för oj vad det gick undan att riva potatis och vispa marängsmet!


Glädjen att baka blev större helt plötsligt med en riktig assistent
/ Ellinor

3 kommentarer:

  1. Lyckliga ni! Jag har också drömt om en kitchen aid men kenwood brukar få bättre i test så nu drömmer jag också om en sådan!
    Baka på!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är rätt, investera mera. Den som har flest köksmaskiner när han dör vinner.
    Jag har 32 hur många har ni?

    SvaraRadera
  3. Victoria - hoppas du också får uppleva en kenwood i köket :)
    Pettan o Cirran - har du bara 32!!!! Vi har 5239 st....;)

    SvaraRadera