söndag 21 augusti 2011

En viktig person!

Fick en utmaning av min vän och bloggerska Maria som har bloggen Wikersliv: Skriv om en viktig person i ditt liv. Vi tänkte ett tag jag och min äldsta dotter. Vem ska vi ta? Det är ju en mat blogg vi har. En kock kanske. Som vi fått isperation av. Men sedan blev det självklart. Vem har givit oss mest insperation i matlagning om inte min MAMMA LILIAN.
 Hon tycker så mycket om att jobba i köket. Och helst nu när hon har ett super fint nytt kök. Hon är en kvinna som trollar med knäna brukar hon säga. Spelar igentligen inte någon större roll hur fint kök hon har. Hon kan alltid få till en festmåltid.
 Tänk när vi firade midsommar i våran sommarstuga. Vi var nog över 14 personer, och regnet öste ner. I den lilla stugan blev det tipsprommenad och midsommarmat så att alla blev nöjda. Köket i stugan är pyttelitet och då med endast två spisplattor och en väldigt liten ugn. Så nog kan hon trolla alltid.
 Till mamma kan man alltid ringa och fråga om tips till matlagning. Kanske vi inte ringer så ofta nu som för några år sedan och rådfrågar, men det känns tryggt att veta att hon finns där om det behövs. Det är ju inte bara matlagning som hon är bra på. Hon är världens bästa MORMOR också. Barnen känner sig alltid välkomna hem till henne och Morfar. Många lov har barnen spenderat där och lov-veckorna har alltid avslutats med någon extra god middag.
 Med min mamma kan jag prata om nästan allt. Hon är snäll ( lite för snäll ibland) omtänksam och kärleksfull. Vad min MAMMA lärt mig skulle kunna bli många sidor i bloggen, men en sak är säker jag ÄLSKAR MIN MAMMA!

1 kommentar:

  1. Vad fint skrivet om din mamma, Lotta! Härligt att ha en sån fin relation till mamma och mormor! Det är en konst att kunna trolla med knäna men den konsten verkar ju hon besitta!
    Kram tjejer!

    SvaraRadera