söndag 15 april 2012

Vår och morotskaka


Morotskaka funkar alltid hemma hos oss, det är familjens favorit :)

Men nu är det såhär att alla sockerkaksformar med avtagbar kant är för närvarande på sommarstugan så det fick bli morotsmuffins istället ;)

Idag ville jag vara lite extra kreativ och gjorde därför små morötter av sockermassa som dekoration.
Marsipan är inte min favorit så sockermassa är ett bra alternativ.


En muffins fick följa med ut i vårvädret och placeras tillsammans med syrrans fina kanin.
Både vitsippor och blåsippor fastnade på fotografierna idag :)
/ Ellinor

3 kommentarer:

  1. Ha Ha! Vilken fantasi. Mysiga bilder. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Mums så gott! Och det är till att vara kreativ, må jag säga! Jag har aldrig varit så kreativ att jag gjort dekorationer av sockermassa, fast av marsipan har jag gjort det. Till jul. Max en gång om året är jag kreativ, alltså ;-) Du är såå duktig Ellinor!!! kram

    SvaraRadera
  3. Mums! Sån där söt kanin bor det hos oss oxå! :)
    Gillar din bild! Duktig på både foto och bakning!
    Kram

    SvaraRadera