tisdag 10 april 2012

Tröst!

Den här påskaftonen skulle vi som alla andra påskaftonar äta middag på Skånela torp. Hemma hos mamma och pappa. Sillar, ägg, lax, pajer, sallader, räkrullar, kyckling och annat smaskigt brukar det finnas på påskbordet. Men för min del kändes det inte riktigt okej den här kvällen. Var liksom inte hungrig. Jag fick avbryta middagen innan jag hann börja. Vilken dålig tajming. Sjuk! Då kommer pappa med en tröstpresent som han hämtat i presentskåpet. (Ett skåp med en massa prylar som mamma och pappa samlat på sej.) Så klart jag blev glad mitt i eländet, jätte fin! Ska laga något riktigt gott i den när jag blir frisk igen. Ja ha nu får jag vänta ett helt år tills nästa påsk middag. Då ska jag äta massor!

2 kommentarer:

  1. Sicken snäll pappa du har! Krya på dig! kram

    SvaraRadera
  2. Fint! Fick ju ett stort sådant fat när jag fyllde av Knivsta kommun... Kram Pia

    SvaraRadera